haber
HABER ARAMA
Web Haber     haber ara
Anasayfa
Türkiye
Siyaset
Spor
Teknoloji
Dünya
Ekonomi
Sağlık
Yaşam
Sanat
Eğitim
Ekonomi haberleri

SGK Doğum borçlanması

Başlığı okuyunca yeni bir bakanlık mı ihdas edildi diye düşünmeyin.

09 Ekim 2008 09:36
SGK Doğum borçlanması

Reklamlar

Çalışma ve Ateşten Gömlek Bakanlığı!

Başlığı okuyunca yeni bir bakanlık mı ihdas edildi diye düşünmeyin.

Başlık, 'Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı'nın yeni adı. Evet, herkesin malumu olduğu üzere sosyal güvenlik tarihimizin en kapsamlı reformu geçtiğimiz hafta (1 Ekim) yürürlüğe girdi. Reformla birlikte sosyal güvenlik alanında tüm ezberler bozuldu ve 70 milyonun tamamı için yepyeni bir sayfa açıldı. Tabiri caizse bundan sonra hiçbir şey eskisi gibi olmayacak.

Ancak şu da bir gerçek ki, geçiş dönemleri her zaman sancılı olmuştur. Hele hele herkesin hayatını etkileyecek bir konuda köklü değişikliklere gidilmesi, alışkanlıkları zorlayacağından çok daha sancılı olacaktır. Sosyal güvenlik alanındaki kısmi düzenlemeler dahi pek çok ülkede toplu grevlere, çatışmalara ve toplumsal dirençlere maruz kalmıştır.

Oysa ülkemizde, Murat Başesgioğlu ile başlayan ve selefi Faruk Çelik'le devam eden reform süreci, her iki bakanın da diyaloğa açık tavrı sayesinde neredeyse sessiz sedasız sonuca ulaştı. Ancak işin zor kısmı yeni başlıyor. Reformun halka anlatılması, geçiş döneminin en az sorunla atlatılması ve toplumun yeni döneme adapte edilmesi, işin mevzuat boyutundan çok daha zor kısmı. Bu yönüyle Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı, ateşten gömlek tanımına fazlasıyla uyuyor. Bu zor dönemde Faruk Çelik'e ve tüm SGK yönetici ve çalışanlarına başarılar diliyoruz.

Doğum borçlanmasında son durum nedir?

Sosyal güvenlik reformu ile birlikte hayatımıza yeni bir uygulama girdi. Buna göre doğum yapan SSK'lı kadınlara, iki doğum için, doğumdan sonra çalışmamaları şartıyla borçlanma imkanı verildi. Daha önceki yazılarımızda, kanunda SSK'lılara tanınmış gibi görünen bu imkandan Bağ-Kur'lu kadınlarla SSK'ya isteğe bağlı prim ödeyen kadınların da yararlanabileceğini söyledik.

Ancak konunun netleşmesi için SGK'nın tebliğinin yayınlanması gerekiyordu. SGK söz konusu borçlanma tebliğini geçtiğimiz günlerde yayınladı ve konuya farklı bir açıdan yaklaştı.

Kanundaki şartlar artırıldı

Reform kanununa göre bir bayanın doğum borçlanması yapabilmesi için üç şart gerekiyor;

- 5510'a göre 4/a'lı (bir işyerinden sigortalı) olmak,

- Çocuğu sağ doğmuş ve yaşamış olmak,

- Doğumdan sonraki iki yıllık sürede çalışmamış olmak. Ancak borçlanma tebliğinde bu üç şarta ilaveten, SSK'lı olarak çalışmaktayken doğum mazeretiyle işinden ayrılmak ve işverenden belge getirmek şartları da yer alıyor. Konuyu örnekle açıklayalım. Aliye Hanım 1990 yılında SSK'lı olarak işe başladıktan sonra hamile olduğunu öğreniyor ve işinden ayrılıyor.

Doğumu takip eden iki yıl boyunca da çalışmıyor. Şükriye Hanım da aynı yıl çalışmaya niyetleniyor ancak hamile olduğunu öğrenince vazgeçiyor ve çalışma hayatını iki yıl erteliyor. Her iki bayan da doğum sebebiyle çalışma hayatının dışında kalıyor. Ancak borçlanma tebliğine baktığımızda Aliye Hanım'ın doğum borçlanması hakkı varken, Şükriye Hanım'ın bu imkanı bulunmuyor.

Öte yandan 5510 sayılı Kanunun 41. maddesine bakarsak, Şükriye Hanım'ın borçlanmasını engelleyen bir durum bulunmuyor. Hatta söz konusu kanun maddesinin üçüncü fıkrasında, borçlanma sürelerinin sigorta başlangıcından önceye ait olması durumunda, sigorta başlangıcının borçlanılan süre kadar geriye götürüleceği düzenlemesi yer alıyor.

Yani bir bayan işe başlamadan önce yaptığı doğumları da borçlanabilir. Fakat borçlanma tebliği bu şekliyle yürürlükteyken, SGK birimleri sadece Aliye Hanım'ın durumundaki bayanların başvurusunu kabul edecektir. Diğerlerine ise mahkeme yolu görünüyor. Kimi okurlarımız bizden avukat tavsiyesi istiyor. Burada avukat reklamı yapamayız ancak hukuki yardım isteyen okurlarımız için 0312 424 01 94 nolu telefonu verebiliriz.

facebook Twitter Bookmark digg it digg it Google kaydet!

 Yukarı Çık
Baslik:
Metin: /500


53 Yorum ___________________________________________________________________
analık borçlanması

1963 doğumluyum,1988 de ilk doğumumu, 1993 ikinci doğum,1996 da üçüncü doğum yaptım.2008 de tekrar işe başladım.Doğum borçlanmasından yararlanabiliyor muyum? ve kaç yıl?ne kadar ödemem gerekiyor?
13 Ekim 2010 13:02 | Yukarı Çık
doğum borçlanmsı

1960 doğumluyum 1985 de doğum yaptım 1992 de işe başladım ne zaman emekli olabilirim
10 Ekim 2010 18:32 | Yukarı Çık
....................

20.12.1970 doğumluyum 1987 yılında SSK girişi oldU prim doldu 20.12.2014 emel olcam görüyor. 1992 İlk çoçogumda izne çıkmadım 1996 ikinci çoçugumda izne çıkdım ikinci çoçugumdan sonra 1997 de tekrar işe başladım halada çalışyorum doğum borcundan yararlanablirmiyiz ....
08 Ekim 2010 21:27 | Yukarı Çık
doğum borçlanması

ben 1995 sigorta girişim var 1982 ve 1984 yılında iki doğum yaptım yeni kanuna göre borçlanma yapabilirmiyim
27 Eylül 2010 14:53 | Yukarı Çık
eŞİM NEREDEN EMEKLİ OLABİLİR

Eşim 23-7-1973 doğumlu ve 1987 yılı SSK girişi var . Bu gün itibari ile 2540 gün SSK 720 gün de isteğe bağlı Bağkur ödemesi var . 1993 - 1996 ve 1998 yılında 3 doğum yaptı . Her 3 doğumdada çalışmıyordu . Doğum borçlanması yaparsak eşim daha erken emekli olabilir mi yada nereden Bağkur mu SSK dan mı emekli olur . ? En yakın hangi tarihte ve nasıl emekli olabilir ? Teşekkürler...
10 Eylül 2010 12:28 | Yukarı Çık
dogum borçlanması

10,09,1969 dogumluyum. 4 çogum var ama 4 çocugum oldugu zamn hiç sigorta başlangıcım yoktu.10,10,1996 tarihinde sigortalı oldum ve şuan hala sigortalı olarak çalışmaktayım. bende dogum borçlanmasından yararlanabilirmiyim??
30 Agustos 2010 15:12 | Yukarı Çık
Doğum borçlanması

ben 1970 doğumluyum 2005 bakur girişim var bakurdan 1000 günüm var 2006da ssk ya geçtim şu anda 2000 günüm var geçen sene 1 doğum yaptım bundan öncede 1989 da 1 dogum 1996 da 1 dogum yaptı m bu doğumlarda sigortalı deyildim şimdiki doğum borçlanmasından otarihlerdeki doğumlarda yararlanabiliyormuyum teşekkür ederim
28 Agustos 2010 23:21 | Yukarı Çık
Doğum Borçlanması

1. Ben yusuf ÖZTÜRK 1969 doğumlu 01.06.1982 de fabrikada sigortalı olarak başladım yani 14 yaşında 8500 günüm var. Ne zaman emekli oabilirim 2. Eşim 26.03.1976 doğumlu 04.09.1989 yılında 14 yaşında fabrikada işe başladı 18 günü var ne zaman emekli olabilir 3. Eşim 19.09.1996 yılında oğlum 01.02.2008 de kızım oldu çoçuklarım için doğum borçlanması yapabilirmiyiz. Cevabınızı şimdiden TEŞEKKÜR ederiz…
16 Agustos 2010 18:32 | Yukarı Çık
doğum borçlanması

ben 1988 de doğum yaptım ve 1991 dede ikinci doğumumu yaptım.1994 te de sigortalı olarak çalışmaya başladım.ben 1967 doğumluyum prim günüm 5.380 gunum var.2010 yasasına göre bu haktan yararlanabilir miyim?
15 Agustos 2010 14:46 | Yukarı Çık
doğum borçlanması

05.08.1955 doğumluyum. 13.08.1975 te ilk sigorta girişim var. 1668 prim gün sayım var. üç çocuk sahibiyim. doğum borçlanması yapabilirmiyim?
14 Agustos 2010 11:32 | Yukarı Çık
dogum borçlaması

1988 dogum yaptım.iş hayatına 1994 te başladım 1 çoçugum var dogum borçlanması yapabilirmiyim yeni yasaya göre?
13 Agustos 2010 23:43 | Yukarı Çık
dogum borcu

ben seher 1986 yılı işe girdim 2 günlük bır girişim var daha sonra evlendim ve calışmadım 1990da dogum ve 1999 da tekrar dogum yaptım yaptım 2000 yılında bagkurlu oldum 2008 yılında tekrar ssk olarak calıştım şimdi calışmıom dogum borclanması yapabılırmıyım
12 Agustos 2010 21:35 | Yukarı Çık
doğum boçlanması

20.01.1968.doğumluyum ev hanımıyım 1984.ve 1990.yılında doğum yaptım şu an çalışıyorum bu 4yılı nasıl faydalanabilirim
11 Agustos 2010 15:12 | Yukarı Çık
cevap

Soruları yayınlıyorsunuz ama bunların cevapları nerde acaba?Sorular cevabı olmayınca anlamsız oluyor.
06 Mayis 2010 13:41 | Yukarı Çık
doğum borçlanması

04.08.1992 de sigortalı olarak göreve başladım.04.10.1992 de doğum yaptım.120 iş gününü tamamlamadığım için 2 ay süreyle primim yatırılmadı.2 aylık sezeryan doğum iznimin ardından göreve başladım.Şimdi emekli sandığına bağlı çalışıyorum. Doğum borçlanmasından ne kadar yararlanabilirim?
06 Mayis 2010 13:33 | Yukarı Çık
doğum borçlanması benim emeklilik senemi azaltırmı.

3 çocuk annesiyim 01.04.1984 yılında sigotalı oldum 21.07.1992 1.doğum 13.12.1997 2.doğum 12.02.2004 3.doğumumu yaptım 3147 güm pirimim var bu doğumlardan doğum borçlanmasını hak ediyormuyum ne zaman emekli olabilirim saygılarımla
02 Mayis 2010 19:54 | Yukarı Çık
doğum borçlanması yapabilirmiyim?

01.03.1979 ssk giriş tarihim.45 gün ödenmiş 10.12.83 1.doğum,15.08.1986 2. doğum,22.08.1994 ssk lı işe başladım.3605 gün primim var.bu doğumlardan borçlanma ödeyebilirmiyim?
17 Nisan 2010 14:06 | Yukarı Çık
doğum borçlanması yapabilirmiyim

2001 mart ayında doğum yaptım 2001 kasım ayında tekrar işe girdim 8 ay borçlanma yapabilirmiyim
16 Nisan 2010 13:35 | Yukarı Çık
doğum borçlanması

merhaba,ben kasım 2009 da işten çıkarıldım daha sonra hamile olduğumu öğrendim şuan işsizlik ödeneğinden maaş alıyorum ve nisan sonuna kadar ssklıyım sorum şudur ben bu durumda temmuz ayında doğum yapıcam zaman doğum borçlanmasından faydalanabilirmiyim ? yada herhangi bir yasal hakkım varmı? konuyla ilgili yardımcı olursanız sevinirim kolay gelsin..
27 Mart 2010 15:02 | Yukarı Çık
doğum borçlanması hakkında sorum var

merhaba ben ben 1981 doğumlu bir bayanım. 3 ay önce ilk bebegimi doğum yaptım. şuan doğum iznindeyim. raporum bitince işime geri döneceğim. mart sonu raporum bitiyor. 1995 yılında siğorta girişim var toplam prim sayım 3444 gün. emeklilik yılımı doldurmama 5 yıl kaldı. benim sorum doğum borçlanması hakkım varmı.varsa hangi haklara sahibim. yani 2 yıl erken emekli olabilecekmiyim. sorumu yanıtlarsanız çok mutlu olurum iyi çalışmalar....
05 Mart 2010 18:52 | Yukarı Çık
doğum parası alabilirmiyim

hamileyken sigortalı çalıştım 96 gün ödendi 38 haftalıkken raporla işten ayrıldım
05 Mart 2010 14:44 | Yukarı Çık
Doğum Borçlanması

Merhaba,ben 1964 doğumlu bır bayanım.1987 senesınde sıgortalı olarak işe başladım.İşime devam ederken 1994 yılında doğum yaptım.Doğumdan 3 ay sonra işime devam ettım.Yıne çalıştığım sırada yanı 1997 yılında 2.doğumu yaptım ve işten ayrıldım.2009 yılında sigortalı olarak tekrar işe gırdım.Hala calısıorum.Doğum borçlanmasından faydalanarak erken emeklı olabılrmıyım.Teşekkurler
22 Subat 2010 15:02 | Yukarı Çık
doğum borçlanmas

haziran 1983 te işe başladım eylül 1983 te ayrıldım kasım 1984 de dogum yaptım .daha sonra ,eylül 1990da işe başladım.aralık 1990da 2,doğumu yaptım mayıs 1991 de işten ayrıldım doğum borçlanması yapabilirmiyim
15 Subat 2010 11:17 | Yukarı Çık
doğum borçlanması

merhaba ben işimden 1993 yılında evlendiğim için ayrldım aynı sene dogum yaptım sonra ikinci dogumumu ise 1995 yaptım sigorta başlangıcım 1985 dogum borçlanması yapabilirmiyim teşekkürler
08 Subat 2010 08:51 | Yukarı Çık
cevap bekliyorum

merhaba,ben 5 yıldan beri halk eğitim merkezinde usta öğretici olarak çalışıyorum şuanda 8 aylık hamileyim kurs onayım şubatın 23 ünde bitecek öğrenmek istediyim ssk doğum parası alabilirmiyim bunun için neler yapmalıyım
06 Subat 2010 13:14 | Yukarı Çık
doğum borçlanması

Merhaba , 1959 doğumlu bir bayanım. İlk işe giriş tarihim 1983''tür . 1983''ten 1987''ye kadar 120 gün yatırılmış güzüküyor.1987''de evlendim. 1988''de ölü bir doğum yaptım. 1993te ilk çocuğum dünyaya geldi. İkinci çocuğum ise 1996 da doğdu. 2007''nin 9. ayının 17 ''sinde işten çıkartıldım .Bana tazminat kağıdını imzalattılar. bir hafta içinde tazminatın ödeneceğini söyleyerek imzaladım .Fakat hala tazminatı alamadım. Daha sonra altı ay isteğe bağlı ödedim ,6 ay işizlik maaşı aldım.2009''un 5. ayında işe girdim.Toplam gün sayım 1719''dur. Doğum borçlanması bana vuruyor mu ? Eğer vuruyor ise ne zaman hangi yılda emekli olabilirim ne yapmam yapmam gerekiyor? Vereceğiniz bilgiler için teşekür ederim.
06 Kasim 2009 14:07 | Yukarı Çık
doğum borçlanması

meraba 1985 senesinde memur olarak işe başladım,7 ay çalışıp istifaen ayrıldım evlendim 2 çocuğum oldu 1999 da ssk lı olarak işe girdim hala ssklı olarak çalışıyorum doğum borçlanmasından faydalanabilir miyim lütfen olumlu cevap yazın yaşım tamam primim eksik emekli olamıyorum sağlık sorunlarım sebebiyle zor çalışıyorum doğum borçlanması benim tek umudum teşekkürler.
15 Ekim 2009 12:43 | Yukarı Çık
dogum borclanması

1181999 yılında işten ayrıldım.02122000 yılında bir çocugum oldu.0742004 de ikinci çocugum oldu.ayrıldıgım tarihten sonra hiç sigortalı olarak çalışmadım.doğum borçlanmasından yararlana bilir miyim???
16 Agustos 2009 18:23 | Yukarı Çık
dogum borclanmasi

1995 yilinda sigorta baslangicim oldu 2003 ekim ayinda dogum yaptim dogum borclanmasi yapabilirmiyim tesekkur ederim
28 Haziran 2009 02:39 | Yukarı Çık
dogum borclanması

1985 yılı siortalı işe cocuugu bakarken 1991 yılında tekrar dogum yap tım dogumdan sora calış tım 3800 gungirdim 1986 yılında evlendim 1987 yılında dogum yaptım
25 Haziran 2009 16:13 | Yukarı Çık
erken emeklilik

ben 1958 doğm 1976 bir 1983 bir daha doğm yaptım 1993 de siğortalı olarak halen çalışıyorum askerlik ödeme benzetmesi kullandılar onlar öncesi sonrası gözetmeden borçlanıyorlar lütfen yol gösterin çalışma şartlarım cok ağır
01 Haziran 2009 20:31 | Yukarı Çık
SERAP

1964 DOĞUMLUYUM 1983 YILINDA SIGORTALI OLARAK ISE BASLADIM 1992 YILINDA HAMILELİĞİM DOLAYISIYLA ISTEN AYRILDIM 5 SENE SONRA BIR ÇOCUĞUM DAHA OLDU VE BU ÇALISMADIĞIM YILLARDA PIRIM ODEMEDIM 20.01.2009 TARIHI ITIBARIYLE YENIDEN SIGORTALI OLARAK ISE BASLADIM EMEKLIYE AYRILMAMA 7 SENEM VAR BENIM OĞRENMEK ISTEDIĞIM ÇOCUĞUM OLDUĞU İÇİN 4 SENE ERKENDEN EMEKLIYE AYRILMA GIBI BI HAKKIM VAR MI?SIMDIDEN TESEKKUR EDERIM..
06 Mayis 2009 19:48 | Yukarı Çık
güler

28 8 1991 de doğum yaptım fakat 31,10,1991 de işten çıkışım verilmiş.720 günmü yoksa 657 günmü borçlanabilirim.teşekkürler.
25 Mart 2009 15:39 | Yukarı Çık
nilgün

sgk nın 300 gün şartı ön koşuyor.kanunun içeriği olarak böyle bir mevzuat gözükmüyor.illa ki mahkemeye mi vermek lazım? iyileştirme olmazmı
22 Mart 2009 20:47 | Yukarı Çık
nrmn64

doğumborçlanmasında illakıişyerinden belge almak gerekiyormu
13 Mart 2009 21:54 | Yukarı Çık
doğum borclanması

esim 1984 de sigortalı olarak işebasladı 1990 da evlenipişten ayrıldı 1992 ve 1994 yıllarında 2 doğumyaptı suan 40 yasında-1968 dogumlu 3780 gunprım ödedik 1220 dogumborclanması yapıpemekli olabilirmi saygılar.
24 Subat 2009 15:28 | Yukarı Çık
DOĞUM BORÇLANMASI HAKKINDA

1973 DOĞUMLUYUM.09/04/1993 SSK GİRİŞİM.3844 SSK PRİMİM VAR HALEN ÇALIŞMAKTAYIM.2000 DOĞUMLU BİR KIZIM VAR.KIZIM DOĞDUKTAN SONRA 5 YIL ÇALIŞMADIM.ŞİMDİ İKİNCİ ÇOCUĞUMA HAMİLEYİM.KANUNEN HAKLARIM NEDİR?BU SÜRELERİ BORÇLANIRSAM NE ZAMAN EMEKLİ OLURUM.TEŞEKKÜRLER.
24 Subat 2009 09:39 | Yukarı Çık
dogum borclanması

1988 de dogum yaptım 1989 aralık ayın da işe başladım dogum borclanması bu durumda yapamıyorum sizce kanununa göre yapma durumum varmı- yasalaşırsa sitenizden takip edebilirmiyiz. teşekkürler
20 Subat 2009 23:38 | Yukarı Çık
doğum borçlanması hk

sigortalı iken işten ayrılan anne, 300 gün içinde doğum yaparsa borçlanmaya hak kazanır.
20 Ocak 2009 15:07 | Yukarı Çık
doğum borçlanması

ben 1987 de işe girdim ssk lı olarak.ilk cocuğum 1988 de doğdu bir ay ücretsiz izin aldı devam ettim calışmaya işten ayrıldı 1997 de ikinci doğum yaptım ve 4/c li olark 2006 da tekrar başladım bu arada 4150 pirimim var nezaman emekli olabilirim doğum borçlanması yapabilirmiyim
17 Ocak 2009 18:48 | Yukarı Çık
cevap bekliyorum

01 09 1992yılında ssk lı oldum mart 1997 yılında doğum nedeniyle işten ayrıldım 13mart997de doğum yaptım 2ay sonra doğum iznim bitince çocuktan dolayı verimli olamıyacağımı söyleyerek işten çıkarıldım daha sonra çalışmadım 29haziran 1999da 2.doğumum oldu 2006daisteğe bağlı oldum 2008e kadar devam etti toplam 2100işgünü ödemeyapmışım ben 2çocuk için borçlana bilirmiyim nekadar ödeme yapmam gerekli ve nezaman emekli olabilirim 11 12 1971 doğumluyum saygılar
13 Ocak 2009 08:59 | Yukarı Çık
dogum borclanması

1979 da işe başladım evlendikten sonra ara ara calıştım emekli olmak icin gün sayım eksik dogum borclanması yapmak istiyorum bana yardımcı olursanız memnun olurum.
06 Kasim 2008 20:51 | Yukarı Çık
soru

peki bu yasa ssk ne zaman başlatılacak ne zaman gitsek daha öyle bir bilgi yok elimizde diğiyorlar
02 Kasim 2008 21:00 | Yukarı Çık
dogum borçlanması

1983 ilk doğumu yaptım 1986 da ikinci doğumu yaptım sigorta başlangıcım 1990 halen çalışıyorum emekli için yeni yasadan yararlanabilirmiyim
30 Ekim 2008 19:39 | Yukarı Çık
DOĞUM BORÇLANMASI

1990 YILINDA İŞE BAŞLADIM 1992 DE BİR DOĞUM YAPTIM VE 1995 DE İŞTEN AYRILDIM AYRICA İŞTEN ÖNCEKİ DOĞUMLAR İÇİN BORÇLANABİLİRMİYİM.
28 Ekim 2008 10:55 | Yukarı Çık
doğum borçlanması

Ben 7 yıldır aralıksız Halk eğitim kurumunda dönemsel olarak 6 ay usta öğretici olarak ssk çalıştım. son dönem hamile olduğum için müdür görev vermedi şimdi ben doğum borçlanmaya hakkın yokmu? Doğumdan sonraki iki yıl geçtikten sonra başka kurumda ssk olarak halen çalışıyorum hak sahibimiyim diilmiyim eğer müdürden yazı alsam evet doğum için başlatılmadı diye geçerli olurmu bu uğraşlarım tşk ederim